Fethiye Gezi Rehberi

Likya Yolu'nda 1 Hafta Fethiye Gezi Rehberi
4.75Kviews

Likya Yolu’nda 1 Hafta | Fethiye Gezi Rehberi

Kelebekler Vadisi ve çevresi, Türkiye‘nin en iyi yeri olmalı. Fethiye Gezi Rehberi Antalya‘dayken yapabileceğim günlük yürüyüşleri bulamadım, bu yüzden Fethiye’ye giden yolu geri çekmeye karar verdim ve Kelebekler Vadisi’ne bir yolculuğa çıktım. Başlangıçta gitmeyi planlamadığım hedefe Türkiye’de en sevdiğim yeri bulacağımı kim düşünebilirdi.

Göz Atın :  Likya Gezi Rehberi

Beni yanlış anlamayın, plajda sevdiğim insanlar değil ama Likya Yolu ve çektiği insanlardı. Başlangıçta, Kabak plajına gitmeden bir gün önce Kelebekler Vadisi’nde (Kelebekler Vadisi’nin yukarısındaki köy) kamp yapmayı planladım, ancak Kelebekler Vadisi çok muhteşemdi, orada 3 gece kamp yaptım. Evet, bu inanılmazdı ve harika nedenlerle.

Antalya’da Bir Gün Geçirmek

Antalya'da Bir Gün Geçirmek

Antalya bölgedeki en büyük şehirdir ve şehir sakinleri ve tatil tutkunları için sunacak çok şey vardır, ancak macera ve doğa açısından çok fazla değildir. Ben gelip şehirden bir günlük yürüyüş bulamayacağımı fark edene kadar bunu fark etmedim. Antalya’daki oda arkadaşım bana Likya Yolu‘nun bazı bölümlerini gezmek için iyi bir başlangıç ​​noktasının Fethiye olduğunu söyledi.

Antalya'dan Fethiye'ye
Antalya’dan Fethiye’ye

Antalya‘da geçirdiğim zamanın boşa gitmesini istemedim, bu yüzden eski şehirde yürüyüş yapmaya karar verdim. Eski şehir bölgesi, bu şehirde eylemin gerçekleştiği yerdir. Zevk için sayısız alışveriş tezgahları, restoranlar, barlar ve sokak performansları vardı. Bu dinlenmek için mükemmel bir yer olurdu, ama dinlenmek için orada değildi.

Likya yolu

Eski şehir boyunca, birçok yerli halkın takıldığı bir sahil şeridi bulacaksınız. Antalya’da gün batımını izlemek için iyi bir yer arıyorsanız, işte bu.

Fethiye’ye Ulaşım

Fethiye'ye Ulaşım

Ertesi gün öğleden sonra otobüsü Antalya’dan Fethiye’ye götürdüm ve hemen kapının önünde, 5 aussi ile çevriliydim. Gerçekten plajlarda çok fazla takılıyorlar.

Likya turu

Her şeyi hostel‘de koyduktan sonra, gün batımı için iyi bir yer aramaya gittim. Muhtemelen gün batımına neden bu kadar takıntılı olduğumu merak ediyorsunuzdur. Güzel, açık bir gündü ve Yeni Zelanda bana açık günlerin önemini ve nasıl sürmeyeceğini öğretmişti.

Likya turu - gün batımı
Likya turu – gün batımı

Bu mezarı bir dağın yanına oyulmuş buldum ve gün batımı yerim haline getirdim. Güneşin batışını ilk gördüğüm kadar nefes kesiciydi. Büyülü!

Fethiye Hostel

Mezardan inip pansiyona geri döndüm. Kaldığımız hostel, Fethiye Konukevi , o gece bir barbekü partisi düzenledi ve Türkiye ve bölgedeki siyaset hakkındaki görüşlerimizi paylaştığımız 5 Avustralyalı, 1 Fince, 1 Amerikalı ve 1 Kolomb oldu. Diyelim ki insanlar birbirleriyle tartışmaya başladıkça iyi gitmedi. Bu yüzden seyahat ederken siyasetten bahsetmiyorum ..

Fethiye’de Nerede Kalınır?

Fethiye – Fethiye Konukevi – 14,85 USD / Gece

Kelebekler Vadisi’ne Ulaşım

Kelebekler Vadisi

Sabah erkenden Fethiye’den Ölundeniz‘e bir dolmuş aldım ve Kelebekler Vadisi’ne sabah 10.30‘a bindim. Genellikle, 20 lira için 2 yollu bilet satıyorlar, ancak geri dönmeyi düşünmediğim için fiyatı 10’na indirebildim.

Kelebekler Vadisi Tekne Turu

Yarın yok gibi 2 hikaye ve alkol hizmet ve müzik patlatma bir bar ile büyük bir yolculuk oldu. Onlar açıkça çevresi bir günlük gezi yapmak istedim parti müdavimleri için yiyecek ve içecek ve kesinlikle ne aradığını değildi. Tanrıya şükür sadece vadide beni bırakmasını beklemek zorunda kaldım ve ayrı yollara gittik.

Zümrüt Mağarası - Kelebekler Vadisi Tekne Turu
Zümrüt Mağarası – Kelebekler Vadisi Tekne Turu

Vadiden önceki ilk duraklardan biri ( Zümrüt Mağarası) Emerald Cave’di. Mağaranın kendisi oldukça sıradandı, ancak suyun renkleri ve mağarayı oluşturan kaya oluşumu, atlamaya direnmeyi neredeyse imkansız hale getirdi. Sadece daha az insan ve daha fazla zaman olsaydı. Bize sadece 15 dakika verdiler.

Kelebek Vadisi

Ve hemen köşede, Kelebekler Vadisi vardı. Bölgedeki tüm kelebek türlerinin çeşitliliği nedeniyle kelebek vadisi olarak adlandırılmıştır. Turistler bu cenneti keşfettikten sonra şimdi hepsi gitti. Yüksek seslerin kelebekleri uzaklaştıracağını açıkça gösteren bir işaret vardı, ancak bu günlük yolculuklar hala müziklerini patlattı. Ne utanç..

Kelebek Vadisi Tekne Turu Koyları

Ben yeterince hızlı seyir alamadım. Plaja vardığımda doğrudan uçurumun yanına gittim ve tırmanmaya başladım. İlk başta ne kadar dik olacağını ve büyük sırt çantamla uçurumdan tırmanmam gerektiğini bilmiyordu

Likya Yürüyüş Yolu

İlk dik bölümle ilk etkileşimin ardından 15 kg’lık sırt çantam ve TOMS ayakkabısıyla uçurum tırmanırken büyük bir hata yaptığımı fark ettim. Dar patikalarda iplere tırmanmamı gerektiren birkaç dik bölüm vardı. Bir yanlış adım ve ben uçurumdan aşağı yuvarlandım ve öldüm.

Ağır sırt çantası ve kaygan ayakkabılarla zirveye tırmanmayı başardım ve bunun ne kadar aptalca olduğunu düşünmek için zamanım oldu. Hayatımın birkaç anından biriydi, hayatın ne kadar kısa olduğunu ve bir kaymada nasıl bitebileceğini fark ettim. Eğer bir beceri dağcı değilseniz, YAPMAYIN tam sırt çantası ile uçurumdan tırmanmaya

Faralya(Kelebekler Vadisi)’da Nerede Kalınır?

Faralya'da Nerede Kalınır
Kelebekler Vadisi’nde Nerede Kalınır?

Yine de hayatta kaldım ve manzara nefes kesici! Öyle ki, Kabak plajına gitme planımı kazımaya karar verdim ve George’un Kelebekler Vadisi’ndeki misafirhanesinde kaldım.

Bana bir çadır ve uyuyan bir hasır ödünç verecek kadar cömert idi. Misafirhane mükemmel vadi ve okyanus manzaralı uçurumun üstünde yer oldu.

George House

Kamp yapmakla ilgili en iyi şey, nerede uyuyacağınızı seçebilmenizdir, bu yüzden vadideki en iyi koltuğu seçtim!

George House Kamp Alanı

George Guesthouse, insanların ücretsiz kamp yapmalarına izin verir, ancak sadece kahvaltı ve akşam yemeği için ödeme yaparlar. Kamp için bir yerim olduğu sürece aldırmadım, bu yüzden onlarla kalmaya karar verdim. Ayrıca, Kelebekler Vadisi restoranlar açısından pek seçenek yoktu zaten bu yüzden mantıklı.

Likya Yürüyüş Yolu - Günbatımı
Likya Yürüyüş Yolu – Günbatımı

Burası, Türkiye’de ziyaret etmek için en iyi yer olduğunu düşündüğüm nedenlerinden biri de bu. Bir çadırda uyumak, alabileceğiniz en iyi konaklama.

Yemekten hemen önce, Likya Yolu ile mücadele eden 2 yürüyüşçü ile tanıştım. Benim gibi gün batımını izleme takıntısını paylaştılar ve kampımda bana katıldılar ve güneşin batışını seyrettiler. Onlarla sohbet ettikten birkaç dakika sonra , dünyanın en mutlu insanlarından biri olduklarını hissettim . Güldüler, gülümsediler, konuşmayı taşıdılar, keşke biraz daha uzun sürmesini dilediğim rastgele karşılaşmalardan biriydi. Umarım onlarla dünyanın herhangi bir yerinde buluşacağım.

Gece Likya Yolu

Akşam yemeğinden sonra, yıkadım, dişlerimi fırçaladım ve hemen yatmak yerine, bir tuğla bulmaya karar verdim, çadırımın önüne koydum, kafamı koydum ve vücudum fermuarlıyken yıldızlara baktım çadırda güzel. Bunu hep yapmak istiyordum .. yıldızların altında uyudum.

Kelebekler Vadisi’nden Kabak Plajına Yürüyüş

Faralya'dan Kabak Plajına Yürüyüş

Bir gün önce yemek masasında ertesi gün Kabak’a yürüyüş yapacak bir Fransız kadın olan Elissa ve George konukevinin çevredeki insanlara rehberlik etmesine yardımcı olan Kat ile tanıştım. Elissa ve ben birlikte etiketlemeye karar verdik ve zammı birlikte yaptık, Kat bir grup Avustralyalıyı aynı yönde ama sadece yarıya kadar yönlendirmek zorunda kaldı.

Kat biz takip etmeden birkaç dakika önce Avustralyalıları yönetti. Ben ve Elissa yollarımızı bulma konusunda çok iyi değildik ve bu yüzden hiç vakit kaybetmedik. Komik şey, biz neredeyse 15 dakika boyunca bir kamp içinde daireler içinde yürüyüş vardı.

Faralya'dan Kabak Plajına Yürüyüş - Plajda 1 Gün
Kelebekler Vadisi’nden Kabak Plajına Yürüyüş – Plajda 1 Gün

Sonunda bu labirentten çıkış yolumuzu bulduk ve ormandan geçtik. Hiçbir önemli dik tırmanış ile kolay bir yürüyüş oldu ve onlar dinlenme ve dinlenme durağında birinde yüzme gibi Kat ve onun grubu ile yakalamak için sadece bize bir saat sürdü.

Gün hala gençti, bu yüzden onlara katıldık ve okyanusa atladık. Nedense bir kayadan atlamayı seven Kat, bizi bu büyük kayaya götürdü ve ikimizin de atladığımızı gördü. Bu oldukça harikaydı.

Likya Yolu - Yüzme Molası
Likya Yolu – Yüzme Molası

Bir yüzme ve bir kahve molasından sonra (ödemeyi unuttuğumuz), ben ve Elissa Kabak’a doğru devam ederken Kat, Avustralyalıları kamp alanına geri götürdü.

Likya Koyları

Bu aslında gerçek Likya yolu değildi, ancak en güzel plajlardan ve sahillerden bazılarından geçen ve sonunda Likya Yolu’na geri bağlanan dolaylı bir sahil yolu idi.

Gün her dakika daha sıcak ve daha sıcak alıyordu gibi biz gittikçe yaklaşıyorlardı. Gölgeler bulmak zordu ve su tükeniyordu.

Likya Köyleri - Yörükler
Likya Köyleri – Yörükler

Yakın olduğumuzu anladığımız an, iz sahil şeridinden uzağa saptı ve doğrudan ormanın içinden geçip açıldı. Küçük bir köyden geçtik ve dağdan sahile doğru bir yol bulduk.

Kabak Koyu

Kabak Koyu tam bir hayalkırıklığı yaşattı. Çevrimiçi yaptığım araştırmadan (Wikitravel, sana bakıyorum!) Kabak, hippiler ve turistlerden kaçınmak isteyen insanlar için güvenli bir sığınaktı, ancak plaja vardığımızda daha fazla turist görmekten şaşırdık Kelebek Vadisi‘nden daha Kabak. Deliydi.

Kelebekler Vadisi Yürüyüşü

Çok fazla insan vardı, gölgede boş bir yer bulamadık, bu yüzden sessiz bir yer bulmak için biraz daha tırmanmak zorunda kaldık.

Likya Yürüyüş Yolu 2020

Bir kez bir nokta bulduğumuz öğleden sonra geri kalanı için okumaya ve gölgede uyuklamaya karar verdik. Uzun verimli bir gündü.

Faralya
Kelebekler Vadisi

Geri yürümek yerine, bizi tepeye düşüren bir cipin üzerine atlamaya karar verdik ve Kelebekler Vadisi’ne bir dolmuş geri götürdük. Cüzdanımı dolmus üzerinde bıraktığımı fark edene kadar her şey yolundaydı . En kötü yanı, ben minibüs bastı ve ben boşuna bağırmak başladı gibi otobüs uzaklaştı hemen fark ettim.

Türk halkının nezaketi ve Türkiye‘deki otobüs sisteminin gelişmiş güvenliği nedeniyle olmasaydı bir felaket olurdu . O gün çalışan en az 15 otobüs şirketi bulunduğundan, sürücüyü ele geçirmek neredeyse imkansızdı. Misafirhane personeli ana otobüs istasyonunu aramaya karar verdi ve minibüs üzerindeki güvenlik görüntülerini kontrol etmelerini istedi (evet, bir tane var!) Ve hiç kimsenin almadığını ve bir konuyla ilgili konukevine teslim ettiğini teyit edebildiler. saat. İnsanlığa inanç geri kazanıldı!

Yörük Köyleri

O gece yemek masasında, ben, Elissa ve Kat ertesi gün “Cennet” plajına bir yürüyüş daha yapmaya karar verdik. Kat, tüm rotayı planladı ve tüm nakliyeleri yönetti ve bu konuda yolunu bilen tek kişi olduğu için sadece katılıp başını sallayabiliyorduk. Artı, ben ve Elissa her zaman kayboluyoruz!

Likya Yolu’nun Cennet Plajı’na Yürüyüş Parçaları, Gerçek Bir Gizli Mücevher

Cennet Koyu

Öğleden sonra sıcağından kaçınmak için sabah erkenden yola çıktık. Bize katıldı John, misafirhane ve Helen, Kelebekler Vadisi çalışan bir Yoga eğitmeni kalıyordu. İz Kabak’ta başladı ve kıyı boyunca doğuya doğru devam etti

Birkaç dik tırmanıştan sonra biraz temiz hava için durduk. Bu Kat, az sayıda turistin ayak bastığı gizli Cennet Plajı’na giden yolu açtı.

Cennet Koyu 1

Size verebileceğim bir ipucu, iz boyunca sarı ve kırmızı boyaları aramak ve onları takip etmektir. Bazıları kaçırmak oldukça kolaydır, bu yüzden buna dikkat edin.

Cennet Plajı

2 saat boyunca dağlar yukarı ve aşağı yürüdükten sonra, plajın neye benzediğine bir göz atmaya başladık. Bu tepenin arkasında Cennet plajı yatıyor.

Cennet Plajı 1

Her gün Kelebekler Vadisi‘nde bir macera. 3 Gece kaldı ve ne yapacağımı bilmiyordum gün vardı. Hem iyi seyahat hem de dövülmüş pistte yürüyüş parkurlarının sayısı saçma oldu. Kelebekler Vadisi ve Kelebekler Vadisi doğa aşığı için beyinsizdir.

Bu, medeniyetten ne kadar uzak olduğumuzu göstermek için iyi bir fotoğraf. Bu andan itibaren orman ve okyanustan başka bir şey yoktu.

Sonunda sahile doğru yolumuzu bulduk ve adamım, neredeyse bizden başka kimse olmadan sahneyi görmeye ağlıyorum. Cennetin gerçek tanımı budur.

Likya Ormanları

Her şeyi bir araya getirip okyanusa atladığımız bir sığınak vardı. Böyle uzun bir yürüyüşten sonra bir okyanusa atlamak çok faydalı oldu. En iyi plajı son olarak kurtardık.

Helen Koyu

Helen, atlayabileceğimiz bir kaya olması gerektiğini ve Kat‘ın onu bulmaya kararlı olduğunu söyledi. Kayayı bulduk ve yukarı çıkmaya çalıştık ama gelgit çok düşüktü ve kayalar tırmanmak için çok kaygandı, bu yüzden planımızı terk etmek zorunda kaldık. Eğlenceli olurdu ama önce güvenlik geliyor.

Helen Koyu 1

Denizde yüzdükten sonra kendimizi barınağın yakınında bulunan bir su pompasıyla yıkadık ve kıyı boyunca biraz daha başka bir gizli noktaya sürat teknesi aldık.

Tekneyi bu Likya harabesinde durdurduk ve yakındaki kayaların bir bölümünde yüzdük. Tabii ki, Kat atlaması için yeterince yüksek bir kaya buldu.

Tekneyi Kabak‘a geri götürdük, tekrar dolmuşum üzerine atladık ve George Guesthouse’a geri döndük ve günün geri kalanında dinlendik.

O gece Kat ve Elissa ertesi gün başka bir yürüyüş yapmayı planlıyorlardı, ama ne yazık ki sabah ayrılmaya karar verdiğim için geri çevirmek zorunda kaldım çünkü Kelebekler Vadisi’inde zaten abartıldım ve doğuya ulaşamayacağımdan korkuyorum ve vizemin izin verdiği zamanda Gürcistan sınırını geçtim. Ben de sonsuza kadar orada kalmak ve terk değil korkuyorum.

Helen Koyu 1

Likya Yolu‘nda tanıştığım doğa, okyanus ve harika insanlar, Kelebekler Vadisi’ni Türkiye’deki en sevdiğim yer olarak seçmemizin nedenleriydi. Bir doğa aşığıysanız ve yürüyüş yapmayı seviyorsanız, Kelebekler Vadisi sizin için bir zorunluluktur.

Yanıt bırak

GeziveGo
Gezivego-Gezi Rehberi-Sosyal İçerik Platformu

''Hayatının seni geçmesine izin verme. Kaybolmak için güzel bir yer bulalım.''